Facebook nebo Meta? Dnes už jedině Meta, pokud tedy mluvíme o americkém gigantovi, který patří k nejvýdělečnějším firmám světa a který udělal z původně pětadvacetiletého mladíka jednoho z nejbohatších lidí na světě. Není tomu tak dávno, co se původně společnost Facebook přejmenovala na firmu Meta, jež má za úkol vytvořit jedinečný svět, který má v budoucnu být stejnou samozřejmostí jako internet. Jestli se, pro někoho možná až bláhová, vize naplní, to je nyní pouze otázkou. To ukážou až následující léta, ovšem vize – to je opravdu pěkná.

Co je to Metaverse?

Metaverse nebo také Metaverzum je jedinečným propojením virtuální reality, skutečnosti a rozšířené reality. Mluvíme o konceptu, na jehož budování se budou podílet i Evropané (nyní dochází k náboru rovnou několika desítek tisíc pracovníků z celé Evropy) a který má v budoucnu nabízet prakticky všechno, co si jenom můžete představit (a možná i to, co si nyní představit tak úplně nedokážete).

Tento vybudovaný virtuální vesmír má obrovský potenciál k tomu, aby otevřel nejen kreativní a sociální, ale také pracovní a ekonomické příležitosti. I když nyní stále mluvíme jenom o možném potenciálu, jestli dojde k jeho naplnění, to je otázkou dalších let.

Co všechno bude Metaverzum umět?

Nabízí se otázka, co všechno bude tento jedinečný projekt, respektive skloubení různých realit umět. Jak již bylo zmíněno, má se jednat o prostor, kde bude dostatek nejen pracovních, ale také kreativních a sociálních příležitostí. Zájemci, kteří budou muset se vší pravděpodobností vlastnit VR brýle, budou moct trávit svůj volný čas nejen s přáteli, ale také sami se sebou různými formami. Bude se také jednat o místo, kde se bude moct vykonávat práce nebo kde si lidé budou moct hrát, učit se, či dokonce nakupovat.

Jinými slovy se nemá jednat jenom o Facebook. Společnost Meta už dávno není jenom o sociální síti, která si doslova podmanila svět. Dnes se jedná o společnost daleko vyššího kalibru.