Na první pohled se může zdát, že se jedná o maličkost, pokud se ale podíváte zblízka, zjistíte, že čárové kódy jsou opravdu největším vynálezem 20. století.
Umíte si představit obchod bez čárového kódu? Jestliže chodíte nakupovat pravidelně, případně v obchodě pracujete, pak je odpověď jasná. Věděli jste ale, že čárové kódy nejsou až tak staré? Jedná se totiž spíše o vymoženost dnešní doby.
Skokový pokrok
Kód EAN dnes výrazně ulehčuje práci a nakupování v každém obchodě. Není tomu ale tak dávno, kdy to ještě tak nebylo. Čárové kódy jsou totiž vynálezem z druhé poloviny minulého století. Před tím se museli obchodníci potýkat s celou řadou nástrah, které přijdou dnešním majitelům a pracovníkům v obchodech spíše úsměvné.
Umíte si představit, jak byste vlastně markovali zboží bez tohoto úžasného vynálezu? Odpověď je jednoduchá – zadávali ho do systému ručně. Dříve to ale bylo o něco jednodušší. 20. století totiž bylo stoletím velkých vynálezů. To znamená, že moderní systému sloužící k markování zboží, tehdy nebyly. Každý tedy využíval vlastní systém, který mu vyhovoval. Nejčastěji ruční počítání ceny zboží s pomocí kalkulačky.
Důležité i pro eshopy
Pak ale přišel čárový kód, který tuto práci výrazně zjednodušil. Najdenou nebylo potřeba všechno počítat ručně. Stačilo si koupit speciální kód přiřazený vašemu zboží, investovat do pokladního systému a užívat si všech výhod, které s sebou čárové kódy přináší. V minulosti mezi ně patřila především úspora času, v dnešní době je ale celá řada dalších důvodů, proč byste vy, jakožto obchodníci měli investovat do EAN kódů. A to i v případě že vlastníte eshop.
Věděli jste například, že eshopy, které používají čárové kódy, jsou zvýhodňovány v katalozích? Pokud ne, tak tady máte pádný důvod, proč si kódy pro vaše zboží nechat vygenerovat. Například na webu Barcodes.cz, kde se dostanete na velice příznivé ceny a můžete si objednat i celou řadu doplňkových služeb. Například tisk etiket.